Unikt Hitachi overvågningssystem til din grave- og læssemaskine

22. juni 2020   |   Hitachi, Hitachi gravemaskiner

Hos H.P. Entreprenørmaskiner har vi samlet vores servicepakke til Hitachi-maskinerne under et samlet koncept fra Hitachi, det online overvågningssystem ConSite

ConSite -fjernovervågning af din maskine

ConSite er en automatiseret rapportservice, der samler maskindata via GPRS eller satellit på daglig basis. Data arkiveres i ConSite appen, der løbende kan aflæses. På månedsbasis sendes en rapport på mail, med en opsummering af data for den seneste måned. Med dette unikke fjernovervågningssystem tilbyder vi vores kunder den bedste – og ikke mindst – den mest proaktive service på markedet. Du får du adgang til data, som kan hjælpe dig med at nedbringe brændstofforbruget og skabe besparelser, som vil kunne aflæses direkte på bundlinjen.

Overvågning af din maskinflåde – det giver ro i sindet

Hos H.P. Entreprenørmaskiner følger vi din maskine elektronisk 24/7 og vi bliver straks adviseret ved enhver anormal hændelse, der måtte opstå på maskinen. Ved eventuelle fejl på maskinen vil vi modtage en advarsel på mail, der beskriver den aktuelle fejl og hvordan fejlen skal rettes. Vores montører har således minimal fejlsøgningstid på maskinen og kan medbringe de nødvendige reservedele, når de kører ud for at udskifte en del eller reparere en maskine. Du kan også selv få et overblik over eventuelle fejlmeddelelser, så du løbende kan følge med i maskinens tilstand. På gravemaskiner over 22 tons er der monteret en oliesensor for både motor- og hydraulikolie, der løbende registrerer oliens smøreegenskaber (viskositet) og eventuel forurening. Ved anormale værdier vil vi modtage en advarsel, hvorefter vi omgående kan reagere på dette.

Hvad betyder det for dig som maskinejer

Som maskinejer bliver du hurtigt og nemt opdateret om vigtige data vedrørende din maskine og dens placering. Du får et unikt værktøj, der giver dig overblik over driftsdata, herunder bl.a. forbrug og rådighedstid, så du med nogle ændringer eller justeringer kan opnå besparelser, der kan aflæses på bundlinjen. Én gang om måneden får du en rapport tilsendt på mail og du har ligeledes adgang til data som automatisk gemmes under dit personlige login. Ved at afsætte tid til at analysere data i samarbejde med maskinfører, kan en gennemgang, alt efter maskines drift og køremønster, føre til et lavere brændstofforbrug, sænke udledning af emissioner og mindske de samlede driftsomkostningerne.

Hvad betyder det for dig som maskinfører

Med et personligt login kan du få adgang til en detaljeret analyse af kørselsdata og antal kørte timer -herunder tomgangstimer. Disse driftsdata, samles i et diagram i ConSite, så du hurtigt og nemt kan få overblik over maskinens køremønster og analysere mulighederne for at nedbringe maskinens tomgangstid.

Sådan får du adgang til ConSite

En Hitachi serviceaftale på din grave- eller læssemaskine giver dig gratis adgang til maskindata i ConSite. Har du allerede en Hitachi serviceaftale, så hjælper vi dig gerne i gang med at bruge denne online service. Vores salgsteam er klar til at hjælpe dig. Din kontaktperson kan tilbyde at gennemgå data sammen med dig og din maskinfører, så I sammen kan lægge en plan for hvilke tiltag, der kan gøres for at minimere tomgangstid og derved optimere maskinens brændstofforbrug. Har du ikke en serviceaftale, så står vores Distriktschefer klar til at vejlede dig i hvilken løsning, der passer netop til dit behov.

Du kan læse mere om vores serviceaftaler her

Læs også introduktionene af Hitachi Zaxis-7

Kontakt os

*) Bemærk, ovenstående gælder ikke for minigravere (op til og med ZX85USB-6) samt for kompaktlæssere (ZW75-6/ZW95-6).